Församlingsledning
Pingstkyrkan leds av församlingsledningen. Den består av vårt församlingsråd och vår församlingsstyrelse. Församlingsledningen har ansvar för vision, inriktning och övergripande frågor. Den träffas ungefär en gång i månaden. I anslutning till de träffarna så träffas också församlingsrådet och församlingsstyrelse separat. Något förenklat kan man då säga att församlingsrådet arbetar med mer mjuka frågor och församlingsstyrelsen med mer hårda frågor.

Anställd personal
Vi har utöver församlingsledningen anställd personal som givetvis också har ett stort ansvar i att driva och utveckla verksamhet. För mer information om vilka detta är ser du på kontaktsidan.

Team
Församlingens verksamhet drivs av cirka 18 team som har ansvar för olika områden. Varje team har en ledare som driver verksamheten framåt tillsammans med personalen och församlingsledningen.

Pingstkyrkan i Alingsås är öppen för alla. Hos oss är du alltid välkommen!

Följ oss:

Pingstkyrkan Alingsås